Obecny czas to Pią 9:47, 29 Lis 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum tu znajdziecie opisy i pomoc w grach Strona GłównaForum tu znajdziecie opisy i pomoc w grach Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

INTERFEJS MU ONLINE :)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tu znajdziecie opisy i pomoc w grach Strona Główna » pomoc
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annares
Skilled Player



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Nienacka :)

PostWysłany: Wto 12:08, 06 Cze 2006    Temat postu: INTERFEJS MU ONLINE :)

INTERFEJS GRY:

Na interfejs gry sklada sie glownie pasek na dole ekranu o raz okna kt?re
otwieraja sie po nacisnieciu odpowiednich ikonek na pasku lub odpowiadajacych im przyciskow na klawiaturze

Na pasku znajduja sie nastepujace elementy (liczac od lewej do prawej):

1 - [Location of coordinates] prostokatne okno ze wspolrzednymi oznaczajacymi polozenie gracza na mapie ,podczas poruszania sie widac jak te wartosci sie zmieniaja.
Jesli np. jakis znajomy nas szuka na mapie , mozemy mu podac dla ulatwienia swoja pozycje (jesli jest z nami w party, nasza i jego pozycja jest mozliwa do podejrzenia w oknie [party], to te male cyferki przy kazdym nicku)

2 - [Life value] Czerwone krysztalowe naczynie pokazujace poziom naszego zdrowia.
podczas walki gdy otrzymujemy obrazenia od przeciwnika (sygnalizowane jest to pojawiajacymi sie nad nasz glowa czerwonymi cyferkami). Oczywiscie zawartosc naczynia zmniejsza sie o wartosc otrzymanego w danym momencie obrazenia (jesli przeciwnik nie trafi w nas , nad nasza glowa pojawia sie MISS). Obok na dole widac liczbowo ilosc naszego zycia.


3 - [Quick slot for healh potion/mana potion/antidote] 3 kwadratowe pola oznaczone literkami Q, W, E. Jesli kupimy jakies apteczki (np health potion, mana potion, large mana potion itp) to te pola inforumuja nas o ilosci apteczek jaka nam jeszcze zostala wyswietlajac w kazdym z trzech pol informacje o posiadanych apteczkach (jesli przykladowo kupilismy 10 apteczek - mana potion to w srodkowym polu - (tym z literka W) widac apteczke bedaca aktualnie w uzyciu a liczba w malym polu na prawo od kwadratowego pola-W oznacza ilosc wszystkich apteczek tego rodzaju jakie mamy w plecaku.

Q - pole pokazujace nam ilosc apteczek zycia (health potion)
W- pole pokazujace nam ilosc apteczek many (mana potion)
E - pole pokazujace nam ilosc odtrutek (antidote)

Najlepszym sposobem na uzywanie w czasie walki tych apteczek jest uzywanie klawiatury (czyli wcisniecie klawisza Q na klawiaturze powoduje uzycie jednego health potion..itd). mozna tez uzywac myszki-ale nie polecam)

Apteczki mozna kupywac pojedynczo lub w 3-pakach lub 9-pakach
3-paki i 9-paki maja te oczywista zalete ze zajmuja mniej miejsca w plecaku przy tej samej ilosci apteczek.

Jest pewien bug w grze dotyczacy apteczek - jesli kupimy sobie np pare apteczek zdrowia 9-pakow i wylogujemy sie z gry a potem ponownie wlogujemy to zauzwazymy ze wszystkie 9-paki zamieniaja sie w 3-paki czyli ich ilosc zmniejsza sie, gra po prostu zapamietuje tylko 3-paki w momencie wylogowania i kazdy 9-pak staje sie dla gry przy wylogowaniu 3-pakiem. Jak temu zaradzic? Np. wylogowac sie po zuzyciu apteczek do konca Smile. Mama zapewne wam mowila zebyscie kochane dzieci nie zostawialy nic na talerzu ;-P. Ten bug dotyczy np ICEE MU bo na globalu o ile pamietam nie ma 9-pakow.

Nalezy wiedziec ze pola Q,W,E sa domyslnie przypisane do 3 rodzajow potionow, mozna sobi np. przerobic slot E z antidote na townteleport , by to zrobic trzeba otworzyc okno inwentarza (punkt Cool, najechac kursorem na townteleport i przytrzymac CTRL+E na klawiaturze. Teraz uzycie klawisza E bedzie uruchamialo townteleport a nie antidote.


4 - nad polem Q widac poziomy zolty pasek (Yellow Bar - okreslany przez graczy w grze po prostu jako: bar). Pasek ten pokazuje 10% calego doswiadczenia potrzebnego do uzyskania nastepnego levelu. Mowiac inaczej widzimy tu jedna-dziesiata paska doswiadczenia (tak jakbysmy ogladali pasek kawalek po kawalku pod lupa).

Po prawej stronie zoltego paska na gorze znajduje sie cyferka informujaca nas o tym ktora jest to czesc paska. Czyli jesli jest to cyfra 3 a fragment paska
widoczny na ekranie napelniony jest w 30 procentach oznacza to ze mamy aktualnie 33% doswiadczenia potrzebnego do uzyskania nastepnego levelu.

Podsumowujac aby uzyskac nastepny lewel trzeba zapelnic ten pasek 10 razy. Uff teraz juz chyba jasne Smile


5 - Za polem E znajduje sie wolne miejsce w ktorym (jesli sie ma skilla) pojawia sie ikonka pokazujaca wybrana w danym momencie umiejetnosc (SKILL). pole to moze byc rozwijane(jesli mamy wiecej skillow to po najechaniu na to pole i wcisnieciu rozwinie sie ono i pokaze wszystkie skille. Te ktore postac umie uzywac ale z jakis powodow nie moze uzyc (np SPIN FIRE skill dla konia ktory mozna zdobyc uzywac orba Fury of Light) bedzie wyswietlany na czerwono.

SKILLE moga byc rozne...moga byc przypisane do broni (jesli mamy bron z parametrem skill), lub mozna sie ich uczyc na stale z orbow (takie zolte kamyki)...uzycie skilla w walce zuzywa mane i stamine. Skilla mozemy uzyc poprzez nacisniecie prawego przycisku myszy w czasie walki lub go zbindowac (czyli przypisac mu skrot klawiaturowy)

w przypadku Maga (Wizarda) nie beda to skille tylko moce magiczne

wiecej o skillach w dalszej czesci FAQ

6 - [Party information] pole oznaczone flaga (taki duzy proporzec na kiju), po wcisnieciu tego przycisku, lub odpowiadajaceego mu klawisza P na ekranie pojawia sie okno informacyjne pokazujace nam informacje o ludziach jakich mamy w naszym party (ich nicki, poziom zycia , i ich wspolrzedne).

wiecej o party w dalszej czesci FAQ

7 - [Opposite character window] pole oznaczone lupa -uruchamia z informacjami o naszej postaci (klawisz C):
Od gory sa to nastepujace parametry:

LEVEL - Czyli aktualny poziom naszej postaci np: 103

Exp: Experience- czyli doswiadczenie - pokazuje nam ile juz od momentu zdobycia poprzedniego lewelu zdobylismy doswiadczenia
a liczba po znaku "/" pokazuje do jakiej sumy ma urosnac nasze doswiadczenie bysmy osiagneli nastepny level.

Extra points - niestety brakuje mi danych na ten temat - podobno extra points dostaje sie za wykonanie questow czyli eventow takich jak np Blood Castle czy Devil Square (w globalnej wersji MU nie ma aktualnie tych eventow)

STRENGTH - Sila naszej postaci , im wieksza sila tym wieksze obrazenia mozemy zadac i mocniejsze/ciezsze zbroje oraz bronie nosic

Dmg(rate) - czyli po polsku Obrazenia(czestotliwosc) - parametr ten pokazuja nam jakie obrazenia mozemy zadac przeciwnikowi

AGILITY- Zrecznosc - przeklada sie ona w grze na nasza obrone, zdolnosc unikania ciosow i szybkosc ataku , czyli im wieksze Agility tym mniej dostajemy obrazen oraz mamy wieksza szanse ze przeciwnik w nas nie trafi (czyli ze bedzie mial MISS-a)

Defens(rate)- Obrona(czestotliwosc) - Tak jak juz wyzej opisalem parametr ten to zdolnosc naszej postaci do obrony

Attack Speed: Szybkosc ataku zalezy jest w praktyce od naszego agility oraz od szybkosci broni, przykladowo miecz japonski bedzie mial w grze wieksza szybkosc niz dwureczny topor

VITALITY: nasza vitalnosc - w grze jest to nasza zywotnosc przeklada sie to w grze na ilosc zycia naszej postaci o czym informuje ponizszy parametr:

Hp -skrot od health points - punkty zycia -czyli ile mamy zycia (to co pokazuje Czerwone naczynie (gdy jest pelne Razz) w belce na dole po lewej) . Np 230/250 to jest ilosc zycia w danym momencie/ilosc zycia maxymalna dla naszej postaci w tym momencie gry

ENERGY- Energia ..parametr pokazujacy nam jaka moc energetyczna ma nasza postac - przeklada sie to w grze na nastepujace wlasciwosci:

Mana: Np 42/45 ilosc many(energi magicznej jaka mamy w tym momecie/ilosc many maxymalnej do uzyskania przy tym levelu postaci, czyli gdy wskaznik many jest pelen)

Skill Damage -- Obrazenia od skilla , im wiekszy ten parametr tym wieksze obrazenia zadaja nasze ciosy specjalne nazywane tez zdolnosciami lub skillami. Rycerze nie lekcewazcie upradowania parametru Energy.


8 - [Inventory] pole oznaczone plecakiem a moze to torba Wink (klawisz I, V)
uruchamia okno pokazujace co nasza postac ma na sobie, oraz zawartosc plecaka. To okno nie wymaga wiekszego opisu- obsluga metoda przeciagnij i upusc, jesli chcemy cos wyrzucic na ziemie, przeciagamy przedmiot poza zawartosc okna na ziemie.Przedmiotow o wiekszej wartosci (Expansive item) nie mozna wyrzucic na ziemie co czasami bywa frustrujace - informuje o tym okno alarmowe pokazujace sie w momencie wyrzucenia takiego przedmiotu na ziemie- mozemy taki item natomiast sprzedac lub oddac.

Nalezy moze tylko dodac ze pewne miejsca w tm oknie (te sloty ktore widac na gorze) pasuja tylko do okreslonych przedmiotow itemow i innych sie w nie wepchac nie na (nie probujcie na sile tongue.gif)

Czyli liczac od lewego gornego rogu (od lewej do prawej) rzedami do dolu sa to sloty

slot ze znakiem wazki (tak to wyglada jak wazka - taki owad Smile - tu mozna wlozyc Konia, Dinoranta, Satana lub Angel-a ...o
czywiscie tylko jeden item naraz

slot ze znakiem helmu - tu mozna wlozyc cos na glowe czyli helm lub inne nakrycie glowy ..np cos dla elfa

slot ze znakiem skrzydel - tu mozna wlozyc skrzydla

slot ze znakiem skrzyzowanych broni - ten slot pokazuje co trzymamy w prawej rece tu mozna wlozyc bron jednoreczna lub dwureczna

slot ze znakiem naszyjnika - tu mozna wlozyc jaki naszyjnik - jesli jakis mamy na stanie , naszyjniki tak jak inne itemy polepszaja nasze parametry a w jaki sposob to juz zalezy od naszyjnika

slot ze znakiem pancerza - tak jak na znaku czyli tylko pancerz tu pasuje

slot ze znakiem skrzyzowanych broni - ten slot pokazuje co trzymamy w lewej rece (jesli cos tu wlozymy oczywiscie) , mozna tu wlozyc np tarcze lub inna bron jednoreczna ..jesli do 1 slotu z bronia (tego od prawej reki ) wlozymy cos jakas dwureczna bron to do tego durgiego slotu nie bedziemy oczywiscie mogli nic wlozyc - bedzie on zablokowany

slot ze znakiem skrzyrzowanych rekawic - tu mozna oczywiscie wlozyc nasze rekawice

slot ze znakiem pierscienia - tu pakujemy piercienie - wiadoma sprawa :->

slot ze znakiem portek Smile - tu oczywiscie wkladamy nasze portki

slot ze znakiem pierscienia - tu tez tylko piercienie

slot ze znakiem butow - to oczywiscie buty pasuja

Na dole w oknie jest mloteczek - naprawiamy nim zuzyte przedmioty.


9. [Mana Value] Okragle naczynie pokazujace poziom naszej many - czyli energii potrzebnej magowi do czarow a rycerzowi do zdolnosci (skilli). Zawartosc jego zuzywa sie o ilosc many potrzebnej do uzyskania okreslonego czaru/skilla (w momencie jego uzycia). Obok na dole widac liczbowo ilosc naszej many.

10.[Stamina Value] Pionowe naczynie pokazujace poziom naszej staminy. (tego paska nie ma w wersji Mu uzywanej na globalnych anglojezycznych serwerach gry, mozna go spotkac w nowszych wersjach gry na prywatnych serwerach np ICEE MU - przynajmiej tak bylo w chwili pisania tego tekstu). Stamina zuzywa sie np w momencie gdy bedac DarkKnightem uzywamy skill ktorego nauczylismy sie z orba, skill taki zuzywa w momecie uzycia mane i stamine. Staminy nie mozna uzupelniac za pomoca potionow w odroznieniu od zycia i many, ale odradza sie ona po pewnym czaasie podobnie jak mana.

Poradnik napisany przezemnie i Azakiela Smile (pozdrawiam).Mam nadzieje ze rozjasni troche wam Smile

Annares


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tu znajdziecie opisy i pomoc w grach Strona Główna » pomoc
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.