Annares
Skilled Player
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Nienacka :)
|
Wysłany: Śro 13:26, 07 Cze 2006 Temat postu: Poradnik MU Online czesc 2. |
|
|
-----------PORUSZANIE/TELEPORTACJA----------------
Zeby cos zdzialac na naszej grze musimy oczywiscie sie poruszac , nasza postac po prostu przemiesci sie tam gdzie klikniemy kursorem
(po pewnym czasie bedziemy mogl sie teleportowac ale o tym dalej)
Rozrozniamy nastepujace sposoby poruszania sie:
--------CHODZENIE
- jest podstawowym sposobem poruszania sie w MU, po prostu klikamy kursorem w pewien oddalony punkt w obszarze widzenia i nasza postac idzie, chodzenie jest jedynym dostepnym na poczatku gry sposobem poruszania i oczywiscie najwolniejszym
--------SIADANIE/OPIERANIE (np o sciane)
W grze jest mozliwosc siadania lub oparcia sie o cos (np o sciane) - postac w tym momencie przechodzi w tryb odpoczynku co powoduje odradzanie sie naszego HP (health points). Siadac mozemy na roznych krzeslach , pienkach , klockach i innych tego typu przedmiotach w grze, takie obiekty wystepuja nie tylko w miastach ale i w krainach ktore explorujemy, poznac je mozna po tym ze gdy zatrzymamy nad takim krzeslem/klockiem kursor to zmieni on sie w animowana strzalke skierowana do dolu. Ze scianami jest tak samo , ale sygnalizuje je inny kursor.
Miejsca w ktorych sa siedziska (czesto obok pali sie ognisko) znajduja sie czasami na terenie narazonym na atak potworow , nalezy o tym pamietac bo postac ktora siedzi tez podatna jest na ciosy, wiec poczatkujacy gracze nie powinni zostawiac dlugo swojego bohatera w takim miejscu samego (idac np do kuchni robiac sobie kolacje itp)
Siadanie i opieranie sie to jedyny (bez uzycia itemow takich jak apteczki lub pierscienie regenerujace sposob na odzyskanie energii zyciowej), moze z jednym wyjatkiem mianowicie, gdy nasza postac awansuje na kolejny poziom(level) co sygnalizowane jest swietlista zolta energia biegnaca od naszych stop w gore przez chwile to w tym momencie nasza energia zyciowa uzupelniana jest na maxa.
Jesli idac spotkamy w grze postac ktora siedzi lub stoi oparta o sciane to po tym czy porusza ona glowa mozemy poznac czy jej wlasciciel czyli gracz porusza myszka, czyli czy jest przy komputerze a nie wyszedl np z psem
---------BIEGANIE
- oczywiscie szybsze od chodzenia , ale nie ma lekko..zeby sobie pobiegac musimy posiadac BUTY co najmniej poziom 5 czyli np LEATHER BOOTS+5, wszystkie buty od poziomu 5-ego wzwyz maja wbudowane bieganie. Niestety w miastach bieganie jest zabronione - tzn nasza postac po wejsciu do miasta automatycznie przechodzi w tryb chodzenia. Chodzenie to jedyny mozliwy/dozwolony sposob poruszania sie w miastach .
Jesli klikniemy mysza w niewielkiej odleglosci od naszej postaci ona podejdzie ale jesli klikniemy w skrajny punk w obszarze naszego wzroku (czyli ekranu) to nasz bohater zacznie biec w tamta strone.
--------JAZDA KONNO
Przy uzyciu popularnie mowiac - Konia czyli przedmiotu o nazwie Horn of Uniria (wyglada jak glowa jednorozca) - mozemy sie szybciej (chyba) poruszac niz za pomoca biegania
Jesli posiadamy taki przedmiot to w momencie wlozenia go w odpowiedni slot w inwentarzu nasza postac siada na koniu (nie wyglada to jak kon- ale mozna to tak nazwac) w momecie wyjecia tego przedmiotu ze slotu nasz bohater tak jakby zsiada z konia.
Kon ma swoja energie zyciowa tak jak my health points (na starcie ma 255 HP) i z czasem podczas walki ta energia mu ubywa , nie ma mozliwosci uzupelnienia tej energii.
Konia mozna zdobyc w walce zabijajac mocniejsze potwory (do zdobycia np Dungeon3) lub kupujac/dostajac od innego gracza.
Gracz siedzacy na koniu ma zwiekszone o 30% evasion rate - tzn szansa na unikniecie ciosu zwieksza sie o 30%
Tylko Gracze od 33 levelu wzwyz moga uzywac konia.
---------LATANIE NA SKRZYDLACH
Jest to sposob poruszania jeszcze szybszy niz bieganie czy jazda konna. Skrzydla dostepne sa dla postaci od levelu 180. Dostepne tzn na globalu trzeba je zrobic w pralce goblinow (o tym w innym dziale FAQ) natomiast w ICEE MU o ile pamietam- moge sie mylic skrzydla dostaje sie automatycznie z chwila osiagniecia levelu 180 ale tylko 1 skrzydla na konto.
Skrzydel w wersji podstawowej sa 3 rodzaje (wiecej o skrzydlach potem)
LATANIE NA SMOCZKU
-Nie jestem pewien ale latanie na smoczku (horn of Dinorant) jest szybsze chyba od latania na skrzydlach. Dinorant tez wystepuje w grze jako item (uruchamiamy tak samo jak Konia) do zdobycia w grze w pralce goblinow (wiecej o tym w innej czesci FAQ)
------------TELEPORTACJA
- Gracz ktory osiagnie level 50 automatycznie uzyskuje mozliwosc uzycia komendy warp ktora sluszy do teleportowania sie w okreslone miejsce.
Komendy warp uzywamy w ten sposob ze otwieramy okno dialogowe (klawiszem -enter-)
i piszemy tak "/warp"-spacja-"nazwa krainy" i zatwierdzamy klawiszem -enter-
w praktyce bedzie wygladalo to przykladowo tak:
/warp noria - po wpisaniu tego przeniesiemy sie do norii (nawet jesli jestesmy w norii i uzyjemy takiej komendy to pojawimy sie w miescie w norii)
Uzycie komendy warp kosztuje 2000 lub wiecej zen (w zaleznosci od miejsca docelowego) - czyli w momencie uzycia warpa ubywa nam po prostu 2000zen. Jesli nie bedziemy mieli w momecie uzycia warpa co najmiej 2000 (lub odpowiednio wiecej) , po prostu sie nie teleportujemy.
Komenda warp zawsze teleportuje nas w stosunkowo najbezbieczniejsze (zawsze to samo) miejsce w danej krainie.
Czyli w przypadku DAVIAS, NORII, LORENCII beda to miasta gdzie nic nam nie grozi.
W przypadku ATLANS bedzie to bezpieczne miejsce startowe - ja to nazywam sluza wodna
ale np w przypadku DUNGEON pojawiamy sie w miejscu gdzie mozemy byc narazeni na atak potworow , wiec zalecana jest ostroznosc
Wymagania komendy warp odnosnie leveli:
Komenda warp wymaga wiekszego poziomu postaci niz ten sam level na piechote.
W praktyce wyglada to tak:
NAZWA KRAINY \ WYMAGANY LEVEL NA PIECHOTE \ WYMAGANY LEVEL PRZY UZYCIU WARPA \ KONSUMPCJA KASY
LORENCIA \ 10 \ 50 \ 2000
NORIA \ 10 \ 50 \ 2000
DAVIAS \ 15 \ 50 \ 2000
DUNGEON \ 20 \ - \ - ...jak widac nie ma mozliwosci teleportowania sie do dungeon poziom 1 (ale z Lorencii to rzut beretem )
DUNGEON2 \ 40 \ 50 \ 2000
DUNGEON3 \ 60 \ 70 \ 2000
LOST TOWER \ 80 \ 90 \ 5000
LOST TOWER3 \ 80 \ 100 \ 5000
LOST TOWER5 \ 80 \ 110 \ 5000
LOST TOWER7 \ 80 \ 120 \ 5000
ATLANS \ 60 \ 70 \ ? (nie mozna wejsc z koniem i dinorantem)
TARKAN \ 130 \ 140 \ ?
ICARUS \ 180 \ 190 \ ? (wymagane skrzydla by wejsc)
Pierwsze 2 linijki powyzszego zestawienia wygladaja inaczej w zaleznosci od klasy postaci poniewaz:
LORENCIA jest kraina startowa dla Knighta i Wizarda wiec moga tu byc od levelu 1 natomiast ELF od levelu 10-ego
NORIA jest kraina startowa dla ELFA wiec moze tu byc od levelu 1 natomiast KNIGHT i WIZARD od levelu 10-ego
OD MAGIC GLADIATORA wymagane jest 2/3 limitu leveli reszty postaci (KNIGHT,ELF,WIZARD) ..przynajmiej tak jest na oficjalnej stronie.
A teraz lista znanych mi komend jakimi mozemy sie teleportowac:
/warp noria
/warp davias
/warp dungeon .....przenosi do 2 poziomu dungeon (nazwa komendy jest nieco mylaca)
/warp dungeon3
/warp losttower
/warp losttower3
/warp losttower5
/warp losttower7
/warp atlans
/warp tarkan
/warp icarus
Poradnik napisany przezemnie i Azakiela.All copyrights reserved.
Annares
Post został pochwalony 0 razy
|
|